torsdag 25 december 2014

En vecka

 Och det kräver en liten väckovägning, veckofotografering och veckorapport tycker jag.

Vägningen gick bra, de har mer än dubblat sin vikt på en vecka. Den största väger nu 730 gram. (Ja, det är förstås den svarta tiken, vem annars, matvak nummer ett!)
Hädanefter är jag nog inte lika flitig med vågen, man ser ju att de äter och växer bra och är tjocka och goa. Men vilket oväsen de kan föra när de inte får mat fort nog, någon dag skall jag filma, extra söta när de skäller av frustration. Kan låta som ett gäng med tjattrande skator.

Angående namn så har jag några idéer men känner mig inte så stressad över det. Men jag jobbar ju som trädgårdsmästare så det kanske blir något relaterat till det, och jag kan redan säga att det kanske inte blir namn som är så lättuttalade och används till vardags. Snarare som rena grekiskan eller latinet ;-)

Lillmatte Alma fick hjälpa till med att hålla valpar under fotograferingen idag, här kommer de:
 
Hane 1

Hane 2


Tik 1

Hane 3
 

 Hane 4

Tik 2

Muffy har återhämtat sig och mår mycket bättre, fast det är klart att det är lite slitsamt att ta hand om 6 valpar, tigga julköttbullar och övervaka presentöppning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar