onsdag 8 december 2021

Bonussyskon

Om man frågar Lenza har hon fem valpar. Jag vet inte om jag får sålt den femte valpen för några pengar, och jag vet inte hur jag skall regga den på skk eller hur stamtavlan kommer se ut. Det dök nämligen upp en lite mjukisgris i hennes valplåda redan första dagen, jag slängde ur den och undrade hur den hade hamnat där. Dagen efter hittade Lenza grisen och bar tillbaka den och lade den hos valparna. Så enligt henne så hör den till gänget. Idag bar hon runt på den och kom till mig med den, hon brukar gilla att ha dragkamp men det ville hon självklart inte med sin lilla Lappgris-valp 😉 Sedan bar hon tillbaka den till lådan så nu känns det som på varenda familjefoto så sticker den där lilla grisen ut. Fast den gör ju ingen skada så den får väl vara med valparna.





Allt går fint, nöjda och glada och mätta valpar. Lenza sköter sig exemplariskt, nu vågar hon lämna valparna i fem-tio minuter då och då, kommer ut till köket och umgås lite och är ute någon minut längre än hon absolut behöver.


Här har vi de två viltfärgade, hane 1 och tik 2. 

Tik 1 skulle jag tro.

Hane 2, eftersläntraren. Han känner man lätt igen på de vita framtassarna.



Hane 1, han har pyttelite vitt på bröstet annars hade jag inte vetat om det var han eller den viltfärgade systern.

I övrigt kan jag berätta att Muffy fick ändå fler barnbarn, i Norge igår kom det fem små barnbarn till henne (efter Pufflingens Carex, halvbror till Lappi) på kennel Dompel Dimpels. Muffy är mycket stolt över alla småfjärtar 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar