söndag 5 december 2021

Då var K-kullen här

Två hanar och två tikar blev det 💙💙💗💗
Det var ett lååångt dygn. Så lugn och diskret tik, men så långsam. Tidigt i morse när det kommit tre valpar och jag väntat ett par timmar och ingen mer kom somnade jag bredvid valplådan, och nästa gång jag vaknade var det fyra valpar i valplådan. Det där med eftersläntrare har jag inte varit med om tidigare fast man vet att det händer ibland.
Alla valpar och mammahund mår bra iaf, Lenza är mycket stolt mamma och sköter sina små exemplariskt.
Såhär ser mina anteckningar ut. 
02.33: Valp 1, tik, 249 gram, svart eller vilt, lite vitt på bröstet, enkelsporrar.
03.05. Valp 2, hane, 320 gram, viltfärgad, yttepyttevitt på bröstet, enkelsporrar.
04.48. Valp 3, tik, 335 gram, viltfärgad, enkelsporrar.
≈08.00. Valp 4, hane 312 gram, svart eller vilt, vita tår fram, enkelsporrar.

Att jag gör anteckningar om vitt och sporrar är egentligen mest för att om kullen är väldigt lika så är det så jag ser skillnad på dem. Jag har småvalpshalsband hemma i olika färger men än har jag aldrig behövt att använda dem.




1 kommentar: