onsdag 15 december 2021

Vintern försvann

Och mig gör det inget, men hundarna har varit sååå nöjda med snön, Muffy och Briza vill inte in förrän jag ropar in dem, men nu börjar igen, ut-in-ut-in, leriga tass-spår igenom huset. T.o.m Muffy lyckas Briza få igång lite. Sr man dem på bild när de leker kan man undra men det är faktiskt lek och de är de allra bästa vänner :-)





Lenza trivs också ute förstås.

Och valparna, ja nu är en period när det inte händer så mycket mer än att de blir tjockare och tjockare och kravlar runt snabbare i valplådan. De fick sin första kloklippning igår, det är för att de trampar ju så på mammans mage och det blir rivmärken efter de små valpklorna annars så det är ofta klippning av de små framklorna nu.
Jag måste up till norrland med Wilda som skall paras med en snygg hane där, i morgon progesterontest på henne hos veterinären så får vi se när jag måste åka men troligen blir jag borta nu i helgen och början på nästa vecka när de blir två veckor och de öppnar ögonen, en massa kul kommer jag missa. Sedan vill jag helst inte missa julafton hemma med familjen så ju snabbare det blir klart desto bättre. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar