lördag 25 december 2021

Julafton

Var mycket trevlig. Familjen kom hit, och jag hade lagat alldeles för mycket mat i vanlig ordning, så jag behöver inte laga mat innan nyår igen. Jag tycker ju julmaten är väldigt rolig men jag går lätt till överdrift i mängden rätter ;-) 
Bästa julklappen fick Muffy. Jag tyckte att hon kanske nu när hon är äldre (10 år snart) kunde uppskatta en hundsäng. Köpte två sådana där supemjuka goa fluffiga runda hundsängar som hon dissar var jag än placerar dem. Innan dess hade jag sett en bild på en hundbädd sydd av gamla jeans, jag hade skickat bilden till min mamma (jobbat som skräddare i ungdomen) och hade ingen aning om att hon i hemlighet hade sytt en. För jag drog tillbaka önskan för ett tag sedan när jag insåg vad Muffy tycker om hundsängar. Men vad den gick hem! Hon ligger på den hela tiden, jag vet inte om det var placeringen (ute i hallen) eller något annat. Så snygg!

Valparna är sååå söta nu. Försöker leka på ostadiga ben, simultankapaciteten och balansen är inte den bästa just nu när de kommer upp på benen så att vifta på svansen och stå på benen samtidigt kan bli för mycket.
Efter ett par dagar med handmatning av smakportioner fick de idag äta från fat, gick väldigt bra och de utvecklas ju för varje timma så snart har de bättre bordsskicka med. Hjortfärs fick de igår och idag, det är mycket rådjursfärs, hjortfärs mm de får, i vanligt blötlagt valpfoder när de äter mer. Bra att ha en bror som jagar varje dag! 

Nederst ligger en film från deras lekstund på morgonen, dessvärre ringde hem-telefonen mitt i och min telefons minneskort är kasst så jag kan inte redigera och spara om så ni får stå ut med lite prat i bakgrunden. Och så en film när de får lunch. 








1 kommentar: