onsdag 12 januari 2022

10-årsdag!

Var det för Muffy i går. Ur-Pufflingens som är anledningen att det finns valpar här ibland, jag är så glad att det var hon som blev våran när vi köpte våran första Finska Lapphund och hon har lagt grunden till hela kenneln. Lika pigg fortfarande, imorse hoppade hon två gånger över barngrinden till köket för hon ville också vara med valparna. 

Givetvis firades hon med tårta och töntig huvudbonad i vanlig ordning. Färskfodertårta med mjukost-sprits och hundgodisar som dekor. Var lite taskigt att på hennes födelsedag fick hon även ett bad och John och jag försökte blastra ur all lös päls på henne. Två saker som hon tycker är tortyr. Blastringen gav vi upp så idag får det blir ordentlig genomborstning av henne och Lenza, för tre fällande hundar är lite tröttsamt, jag hänger inte ens undan dammsugaren just nu.



Isgata är det ute, knappt jag vågar gå ut och överallt där någon har gått eller kört är det blankis, hundarna har ju fyra ben så de är betydligt stadigare än vad jag är, men vi fick hålla oss till de ställena som är minst upptrampade och minst isiga. 




























1 kommentar: