måndag 3 januari 2022

Första gången ute

Det är ju ganska tydligt när valparna är redo för en större värld, som det där med valplåderymning som alltid händer i den här åldern.
De sov som stockar inatt efter alla upplevelser igår med att vara i köket och träffa alla de andra vuxna hundarna, inte ett knyst imorse förrän jag väckte dem vid 8-snåret, jag hade förväntat mig fiskmåsskrik från dem tidigt, men jag tror att deras mor inte var inne hos dem inatt alls, och då blev de ju heller inte väckta.
Efter frukost och alla göromål så packade jag in valpar + filt + kamera i en tvättkorg och bar ut. Lyckades pricka in mellan regnskurarna. Och vilka modiga små valpar, lite underligt först men det tog inte många sekunder innan de knallade ut i det våta gräset. Så detta gör vi om imorgon, kanske flera gånger :-) Fem minuter ute räcker såhär första gångerna och imorgon kommer de vara mycket modigare än idag.





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar