lördag 22 januari 2022

Mycket ute

Jag får säga att de är väldigt följsamma denna kullen att slussa in och ut. Behöver oftast inte bära dem, ja det kan vara till valprummet på kvällen men annars så kommer de hela flocken och går ut i trädgården när man ropar, eller in, eller in genom ena dörren för att jag skall släppa ut dem genom andra. Många turer ut är det nu. Varje förmiddag får de röja loss på baksidan med de vuxna hundarna, och sedan är jag ute i trädgården eller i skogskanten med dem någon gång under dagen också. Lite som med småbarn, man hinner precis sätta sig och lägg upp fötterna så hör man hur de vaknar och det är dags att komma ut, eller ge dem mat, eller något annat.

Jag hittade den coolaste trälådan hos min dotter. Självklart skulle det bli helt fantastiska valpporträtt med dem i den, helst hela kullen fint uppradade och skötsamt tittande över kanten... Tja, en del kan man kompensera sin brist på professionalism vad gäller fotografering med en systemkamera med zoomobjektiv, men här vid porträttfotografering av valpar gick jag bet.
Först lyckades jag koppla upp kameran mot telefonen så jag kunde fjärrutlösa den. Hittade ett gammalt stativ. Då blev fokuset på skogen bakom på alla bilderna, valparna välte kameran flera ggr och allt blev bara skit. Försök nummer två med sonen till hjälp, och jag fotar utan stativ, valpar för busiga och ingen lust alls att sitta i en trälåda. Så vi gav upp. För denna gången iaf. Men det HADE varit kul iaf, så om någon proffsfotograf har lust att ha vägarna förbi här är ni välkomna ;-) 




Det blev det vanliga trädgårdsbuset istället. 













Och nu på eftermiddagen tog vi en tur på berget/skogen. Så fint där uppe och kul har vi!
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar