onsdag 21 januari 2015

Ändå mer snö...

 Och lite av varje. I går kväll mailade jag in alla valp-papper till skk, och redan idag finns valparna registrerade :-) Alltid orolig över att jag skulle ha glömt något papper men ser ut som jag fick med allt inklusive kopior på pappans dna-tester och finska stamtavla och titlar. Det är inte bara bara.

Annat är att valppaketen har kommit från Royal Canin, om någon undrar vad som medföljer när ni hämtar er valp så är det juniorfoder för första tiden, halsband, koppel, leksak och kanske något mer. Och en massa papper. Några har redan lämnat filtar här men annars får ni med er en härifrån för jag har massor med valpfiltar.

Och så tyckte jag det var dags att introducera katterna för valparna. Eller den snällaste katten iaf vilket är hittekatten Molle. Valparna fick vara i hela huset ett par åt gången och de var väldigt försiktiga när de hälsade på katten. Jag trodde de skulle hoppa på honom och bita honom lika hårt som de gör när de leker med varandra. Här Lilla Alchemilla. Molle tyckte han skulle kela med henne, så snäll är han :-P


Lite utomhusbilder. Ändå mer snö har det kommit och fast Muffy var ute själv hela morgonen fick hon tokspel när jag kom ut och flög runt på tomten, valparna försökte följa efter ut i den djupa snön och det gick väl sådär men de gjorde ett tappert försök...
Vi är bara ute 10 minuter år gången nu i början sedan vill valparna komma upp i famnen och då är det dags att gå in, 6 valpar är lite svårt på en gång så det är mycket bära in och ut och snö genom halva huset för att langa in och ut dem.









1 kommentar: