måndag 19 januari 2015

Lite blandade

 Inte så bra bilder. Nu börjar valparna bli snabba! Och eftersom de älskar folk, och min kamera, och att bita i mina fötter, så är det väldigt svårt att få några bilder där de inte just biter i mina fötter eller annat.

Idag tog husse och barnen ut dem i några minuter och det kom is-snö, husse blev orolig att valparna skulle frysa men de brydde sig inte det minsta utan verkar verkligen trivas ute i kylan. Precis som Lapphundar brukar göra.

Jag jobbade, och förutom att bilen gick sönder när jag skulle åka hem så skulle jag köpa hundmat. Väldigt irriterande att de inte hade den sorten jag skulle ha, så jag tröstköpte en massa valpleksaker istället. Och fick åka 6,5 mil för att köpa den där hundmaten inne i stan. Ja, ibland är det besvärligt att bo på landet ;-)


 Leksakerna uppskattes då. Nästan lika mycket som mina strumpor (som var extra goa efter en dag på jobbet). Här har Adonis fått en riktig storfångst!
Sådana här "roadkills" är väldigt populära träningsleksaker, t.om Muffy som inte bryr sig så jättemycket om leksaker an tycka de är riktigt roliga, så skaffa en sådan!

De vilda galna tjejerna kan man inte få med på bild. Det är full fart hela tiden!

Lilla Alchemilla fångade jag tillslut!

Arcto(staphylos), han somnade han. Alltid någon som gör det mitt under fotosessionen. Finns liksom inget mellanläge på dem heller. Typiskt Lapphundar, on eller off ;-)

Den nya tuggmojängen var inte så illa tycker Aconitum...


Och han kan göra sig så ståtlig ;-)

Och söta Anthriscus.

Imorgon hoppas jag på att få introducera dem till det nya som kallas "snö" :-) Kameran hänger förstås med den också!

1 kommentar:

  1. Är jätte roligt att vi kan följa valparna på din blogg och att man genom den kan följa deras utveckling.
    Familjen Lindberg.

    SvaraRadera