söndag 18 januari 2015

Ute för första gången

 Såhär ser det ut på morgonen när man kommer in i köket... Se oss, älska oss, busa med oss! Så tror jag de säger iaf valparna för de blir så himla glada när man kommer.

Lade in ett kompostgaller på golvet också för att se vad dom sade om sådant, som med det mesta brydde de sig inte alls, en valp tyckte det varså kul så han spatserade fram och tillbaka på det flera gånger.

Vi hade besök från Danmark dit den ena tiken skall flytta, hon skall bo med tre andra Lapphundar hos familjen Kjelstrup, deras hemsida finns HÄR .
 Vilken tik det blir får vi se om ett par veckor, jag skall ju behålla den ena tiken på foder ihop med Mia med kennel Lihkku, hennes sida finns HÄR. Just nu lutar det år att det blir Lilla Alchemilla som jag behåller avelsrätten på, men Mia kommer på besök och får säga sitt om två veckor så får vi se.

Idag var det en strid stöm med människor som kom på besök för valpgos, här är Amanda som skall ha Adonis, han skall bli en truck driver dog och vara med henne både på jobb och annars :-)


Och kompisar med barn kom på besök, barn är bra att valparna får träffa många, Muffy älskar barn och det vill jag ju att valparna skall göra med förstås.

Så tog jag ut valparna lite. Jag trodde de skulle tycka det var läskigt som bara den och blir krypiga och platta, men nej då, full fart ut i rabatterna och tutade iväg åt alla håll!

Muffy var med som moraliskt stöd.

En minut av mor och barn-samvaro gav hon dem...
 Sedan var hennes taktik att de inte skulle äta utan leka med henne ute ;-)

Rabatter kollades in, nu var jag bara ute med dem i kanske tio minuter men det var enbart kul tyckte valparna så nu kan det bli flera gånger om dagen de kommer ut. Lillhusse hjälper mig att bära ut dem också och passar dem så de inte knallar iväg alldeles för långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar