lördag 9 februari 2019

Besökare

Har jag ju var och varannan dag när jag har nio valpar hemma, idag var dagen när mina kompisar, som också föder upp finska lapphundar skulle komma, det är inte lätt att få hit dem när man bor som jag, ja ni som varit här vet ju att det är typ i världens ände 😉
Anna-Karin med kennel Lilla Hamrums använde ju Pufflingens Anthriscus till sin tik i somras, och sparade en valp som kallas Betty, Betty var med men fick inte träffa mina hundar, jag är lite nojjig med kennelhostor när jag har valpar, men några bilder fick jag knäppt på henne iaf. Så roligt att se barnbarnen, och så lik sin far.

Betty (Lilla Hamrums Beata Possidentes)
 
Och hennes far, Pufflingens Anthriscus, ungefär samma ålder på dem på bilderna.
 När jag letade igenom Anthriscus ägares bilder på honom så hittade jag et på Muffys pappa och honom, det var kul :-) Så det är Chester som han kallas med morfar Månskimrans Golden Gimli på bild :-) Numera är ju Chester en stor och ståtlig lapphund, men det ibland kollar jag igenom valpbilderna på kullarna jag har haft för att se hur blev den när den blev stor, kunde man se redan som valp att den skulle bli si eller så.

Ja, min kamera användes inte mycket, jag fotade Betty, sedan försökte vi ta ståbilder på alla valparna ute på trädgårdsbordet. Jag höll och Anna-Karin fotade. Det ösregnade underkylt regn så varken jag eller valparna var så värst motiverade och jag är tveksam till om det blev något bra, men de bilderna är inte i min kamera så det får vi se när Anna-Karin har lagt in dem på sin dator.
 En liten tur hit tog även Euphorbias blivande ägare. Familj med tre större barn, underbart kommer hon få det! Detta blir tiken jag säljer med bibehållen avelsrätt, det har nog lutat ett tag åt att det blir hon men just vid 6 veckor börjar de få proportioner och svansarna sätter sig och man kan lite bättre se på hunden hur den kan tänkas bli som vuxen, så jag bestämmer aldrig förrän nu, men jag tror att i henne kan jag nog få en Muffy junior 💓Nu när det är Muffys sista kull dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar