torsdag 7 februari 2019

Härliga dagar ute!

 Tycker valparna. Jag är så himla nöjd med hur jag har haft det med de senaste kullarna med att de har ytterdörr rakt ut till en hage, man kan öppna dörren såfort de vaknar och det blir nästan ingen städning inne, och de älskar att vara ute och springa i sin hage. Sedan så är jag ute med dem ett par ggr om dagen också och de får springa runt i trädgården och undersöka världen. Fast just nu är det så mycket snö så de kommer knappt över vallarna vid sidan av uppfarten. Väldigt goa och glada och framåt valpar är dessa, gillar att undersöka världen och är kontaktsökande så de kommer om man ropar.

Idag börjar även F-puffarna bli lite missnöjda med att vara i sin valplåda så jag skall ta ut dem utomhus någon minut när de vaknar, är ju plusgrader idag, annars så tar jag dem till köket på dagen där de kan härja. Försöker lura på om jag kan göra på något sätt så jag kan ha båda kullarna tillsammans men ändå inte, någon barriär emellan för storleksskillnaden är ändå ganska stor, men just att bära ut valpar fem-åtta ggr om dagen slipper jag gärna så hade underlättat att kunna ha F-puffarna med egen utgång också.

Eriophorum
  

Empetrum Nigrum
 

 Euphrasia
  

Euphorbia


 Kanske kommer bilder på F-puffarna senare, beroende på vad de tycker om att vara utomhus...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar