tisdag 12 februari 2019

Fem veckor

 Då var de fem veckor och dags för porträttfotografering :-) Nu när de är på benen lite mer så börjar man se lite skillnad på valparna, fast i personlighet har jag inte märkt någon som sticker ut än, men så himla goa och glada och svansarna går i ett när man kommer. Nu börjar de känna sig lite tryggare utomhus också och ger sig gärna iväg och utforskar rabatter och annat även om utevistelserna för dessa än så långe är ganska korta.
Nu har jag en vecka på mig att bestämma vilken tik som blir min fodertik, jättesvårt denna gången. I början var Fragaria en given keeper, hon har så sött ansikte, mammas huvud verkligen. Men så är Filipendula grövre och mer lik deras far, och jag tänker att jag har ju redan en Briza och valde ju hanen för att jag gillade honom. Ingen av dem har supertight svans men Filipendula har något bättre än Fragaria. Fragaria gillar jag dock ögonen på bäst av någon anledning. Ja, här får jag kanske göra en plus och minuslista...
Här är de då de små trollen:

Fagus


Fraxinus Excelsior


Filago


Fragaria


Filipendula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar