fredag 8 februari 2019

Dagens

 Idag var jag tvungen att bege mig till staden. Händer ibland, ytterst ovilligt men ett måste. Lite leksaker till valparna passades på att inhandlas, beställt valppaket med. Och solen sken och himlen var blå och jag tänkte att det var ett fantastiskt fotoväder. Men när jag kom hem strilade regnet ner och det var grått. Så blev en jättekort tur ut för F-puffarna, och kameran tog jag upp men lade ifrån mig nästan direkt. E-puffarna däremot är som lapphundar brukar, de skiter i om det snör, haglar eller regnar, ute mycket och ofta. Jag släppte ut alla smatidigt, som jag befarade så är E-puffarna lite för stora för att umgås med F-puffarna, de förstår inte att det finns mindre varelser än dem själva. Här är några blandade bilder.





 
 Bellakatten, hon kan man nu kalla gammelkatten nu, hon har varit med om några valpkullar och alltid varit lika skeptisk, detta var hennes min när nio valpar härjade runt trappen när hon kom hem efter en tvådagars jakttur. Usch!

Ja sedan så serverade jag valparna mat i köket, valpfoder och älgfärs, så var hon inte så nödbedd minsann. Bra för valparna att få träffa katt, och säkert bra för Bella med älgfärs ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar