söndag 17 februari 2019

Sju veckor

Och jag vet inte vad det är med mig, på söndagar har jag tillgång till barnen att hjälpa att fota men jag lixom glömmer bort varje söndag att E-puffarna fyller hel vecka!

Igår var iaf två Pufflingar från A-kullen här med sina mattar och hälsade på :-) De fick inte träffa mina hundar eller valparna, A-puffarna alltså, mattarna fick, och dessutom var det då, precis som idag mörkt och trist väder. Plus att de har så kul ihop så de det blir inte mycket bilder. Här är iaf Lappi (P. Aconitum) och en urfälld Acki (P. Lilla Alchemilla).


Ja, och E-puffarna då, de är sååå himla glada, men det är sååå tråkigt att vara still för att fotas. Titta på Barks anklagande blick när han inte får springa och leka som han vill ;-)

Så skall jag vara ärlig blev det helt bedrövligt dåliga bilder på dem. Men det får duga för idag. Ni får ju iaf se hur era valpar ser ut. Just nu försöker jag lära dem att inte bitas som pirayor, är svårt med nio valpar som hänger i byxor, skosnören, jack-kanten osv när man skall gå från punkt a till punkt b...
Eriophorum 'Bark'


Empetrum Nigrum


Euphrasia 'Java'


Euphorbia


Ja, och i morse släppte jag ut valparna såfort vi vaknade, de gav mig faktiskt lite sovmorgon, och efter de fått mat så hoppade jag i byxorna och gick ut med dem. Alltså, man kan inte annat än att bli lycklig, nu har jag nio valpar som hänger med ner i trädgården, jag kan sätta mig på en stol och bara titta på dem, länge. Jag är ganska glad att det ligger ett tjockt lövtäcke i rabatterna, för de är ena riktiga sabotörer och jag har en del växter som jag är mer rädd om än andra, men löven hindrar valparna från att hitta allt.
Min telefon har varit på lagning, men jag saknade den riktigt mycket för jag hade så gärna velat filma dem. Men jag åkte in och hämtade mobilen efter morgonbestyren var gjorda så att jag skall kunna filma krokodilerna en annan dag ;-)











2 kommentarer:

  1. Hei! Fant ingen mailadresse å skrive til, så skriver bare her:-) Er det fortsatt noen valper som er til salgs, og leveringsklare snart?

    Skriver gjerne detaljert om meg hvis det blir aktuelt.

    Tine :-)

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är de alla tingade. Lycka till med att hitta eran lilla hund :-)
    Länk till hemsidan finns längst upp till vänster på bloggen.

    SvaraRadera