fredag 22 februari 2019

Blandad kompott

 Det händer så mycket nu så jag hinner inte blogga, kameran följer med ut ibland, men valparna är lite överallt så det har inte blivit så ambitiös fotografering.
Natten till igår fick Tea-katten sina kattungar 💓 var ju inga problem där men jag hade precis somnat och jag vill ändå vara med ifall något skulle hända, ganska trött igår för valparna tycker ändå att det är morgon klockan 7, men tre små Birma-bebisar blev det som kan ta över i huset när valparna flyttar, jag vill ju inte få tråkigt lixom 😅


Idag var Wilda, ak Guldis från Muffys förra kull här och hälsade på med husse och matte, hon är så fin och trevlig hund. Min nästa avelshund är hon och kanske blir valpar på henne till hösten, ögonlysning mm står på schemat först men jag är väldigt nöjd med den här tjejen, ja hela C-kullen är väldigt fin, Muffy har lämnat bra valpar överhuvud taget 💖Jag anmälde också Wilda till utställning i Malmö siste mars, är lite långt till Malmö men jag tycker att denna hunden verkligen tål att ställas ut och man får passa på medan pälsen är där 😉


Lite blandade bilder fanns iaf i kameran nu när jag tömde den, och jag vet ju att ni vill ha bilder ;-) Ni har väl inte missat Pilaris inlägg igår på hennes blogg om Pufflingarna?

Annat som har hänt är att jag vaccinerade, besiktigade och chippade Euphorbia, som skall heta Ronja i onsdags. Hon var så åksjuk stackarn. Sedan hälsade vi på hennes blivande familj men hon var ganska trött efter bilåkningen då. Allt var iaf fint med henne. Imorgon har jag valpbesök, på söndag åker två E-puffar till nya hem, veckan efter har jag besiktning på de andra två och så åker även de, och den 5.e skall hela Brizas gäng till vetten och få sin check, full rulle!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar