onsdag 13 februari 2019

Blött och lerigt

 är det ute. Och valparna är blöta och leriga med, men som de lapphundar de är så struntar de i om det snöar, regnar eller är sol, lika glada ändå.

I morse bar jag ut F-puffarna och satte i hagen hos E-puffarna, förra veckan gick det inte alls, Muffys valpar var allmänt otrevliga och elaka mot småskitarna, idag gick det super! De stora valparna släppte nästan genast sina idéer om att visa att de var störst och starkast, så nu är det kanon när de kan vara ute tillsammans. Än vågar jag inte ha dem tillsammans hela tiden, men om ett par dagar går kanske det också, underlättar ju väldigt om jag slipper bära ut småvalparna hela tiden.

Jag var iväg till Halden när valparna haft sin frukost och morgonrastning och sedan förmiddagsmål och förmiddagsrastning, för att hämta valppaket som valparna får med sig när de flyttar, jag använder ett norskt foder som finns på granngården och heter Appetitt.

Muffy, hon vet vilka valpar som är hennes och Brizas, men är de tillsammans så finns det mat för alla tycker hon.
Ut i trädgården, när jag skulle få med mig alla valpar ut för att fota så tyckte F-puffarna att valphagen var så rolig så de stannade där, medan de stora fick avreagera sig. Vi var bakom huset lite och där var det allt från presenningar och annat roligt att upptäcka. Jag kan inte se någon underlagsosäkerhet i dessa valparna iaf ;-)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar